Jak skutecznie popełnić samobójstwo

No i dobra, wszystko bez sensu. Nic, tylko się zabić. Ale mam dzisiaj deprechę.

Te zdania, i jeszcze sporo innych. Denerwuje Cię do granic wytrzymałości, kiedy ktoś tak mówi, bo inni wyolbrzymiają swoje problemy, wrzucając je do tego miejsca, w którym Ty tak naprawdę się znalazłeś. Dzięki swojej literacko-potocznej przesadni sprawiają, że Twoje osobiste zmagania nad przekonaniem samego siebie, że jednak warto się obudzić, stają się zwykłym banałem. Tyle że oni na swoją „depresję” zjedzą czekoladę, wyjdą na imprezę, ewentualnie na zakupy. Z Tobą jest nieco inaczej. Ty chciałbyś zniknąć, rozpłynąć się… umrzeć.

0c5bcb38c316e69de506d8bc93162bd0

Tak, wiem, w Twoim przypadku naprawdę jest źle. Wierzę Ci. Nie będę się starała przekonywać, że przesadzasz, że przecież nic się nie dzieje, że całe życie przed Tobą, a wszystko dzieje się po coś. Nawiasem, sama szczerze nienawidzę tych sformułowań. Nie było gorszej rzeczy, którą mogłam usłyszeć w moich najmroczniejszych momentach życia. Nie będę się tu licytowała na bagaże doświadczeń, bo nie w tym rzecz. Wiem i rozumiem, z jakiegoś powodu jest Ci bardzo ciężko. Może twierdzisz, że nie masz przyjaciół, że nikt Cię nie zauważa – ja Cię zauważyłam, a prawdopodobnie nawet Cię nie znam. Rozejrzyj się, bo na pewno nie jestem jedyną taką osobą. Nie poddawaj się, szukaj pomocy, próbuj się podnieść. Tak, to na pewno cholernie ciężkie. Nie, na pewno nie wiem, jak to jest być Tobą – dlatego nie oceniam.

Na koniec, przepraszam Cię, ale moją radą tutaj nie będzie lista sposobów na śmierć, tylko lista drzwi, do których warto, byś zapukał i porozmawiał. Choć jeden jedyny raz. Wiem, że nie wyolbrzymiasz i wierzę, że jest Ci cholernie ciężko. Ale daj sobie jeszcze choć jedną jedyną szansę. Przekręć któryś z tych numerów. Nie uciekaj w samobójstwo, raz jeszcze się zastanów.

…aha, i masz moje błogosławieństwo do przybicia piątki osobom nadużywającym słów: „depresja”, „teraz już tylko umrzeć”, „żyć się nie chce”, itd. Możesz przybić im piątkę. W twarz. Krzesłem.

116 123 – Telefon zaufania dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym
22 425 98 48 – Telefoniczna pierwsza pomoc psychologiczna
116 111 – Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
801 120 002 – Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie „Niebieska Linia”
800 112 800 – „Telefon Nadziei” dla kobiet w ciąży i matek w trudnej sytuacji życiowej

Skomentuj

